söndag, november 04, 2007

Helgsammanfattning

Ja helgen bidde lite intensiv med musikalresa och allt - men attans vad skoj vi har haft ändå! *ler* Tyvärr så blev det inget EFIT för min del, glömde helt bort det i brådskan igår morse... Men det kommer ju fler chanser!
Här kommer sammanfattningen då:

Igår morse så klev vi upp kl 06:00, var på Orsa Trafik strax efter 07:00 och efter att ha räknat in de påstigna passagerarna så avreste vi kl 08:00! Älsklingen rattade bussen lugnt och säkert vidare mot Mora, Rättvik, Leksand och Borlänge där mer folk klev på allt eftersom.
Efter en 45 minuters rast vid Dalahästen i Avesta så fortsattevi färden mot Stockholm och Globen Arena där vi kl 15:00 bänkade oss för att se rullskridsko-musikalen Starlight Express. Och vilken musikal - jag gillade den skarpt måste jag säga!!! Härlig musik och högt tempo så gott som hela tiden - men ljudnivån var kanske liiiite hög. Iaf så klagade flera av våra deltagare på detta, så även älsklingen. Men jag bara njöt av det hela och svarvade popcorn mellan applåderna. *S*
Efter showens slut så letade vi oss tillbaka norr om stan till Scandic Järva Krog där vi bjöds på en smaskig 2-rättersmiddag. Förrätten bestod av en stark räkcocktail med räkor, chilidressing, avocado, mango och nånting mer och till varmrätt så bjöds det på god kycklingfile med karljohansvampsås och kokt potatis. Jag fick en chilibearnaise istället jag eftersom den andra såsen innehöll mjölk/grädde och den var hur god som helst! Efter denna bastanta middag så avvek älsklingen och jag för att vila, eller rättare sagt knöksova för vi somnade nästan innan vi lade oss i sängen...

I morse hade vi sovmorgon och efter en smaskig frukost med mycket frukt och grönsaker så styrde vi kosan hemåt Dalarna igen kl 11:00. Inga större incidenter inträffade efter vägen och kl 16:00 parkerade vi bussen "hemma" på Orsa Trafik igen!
Ikväll blir det tidig kväll för vi är båda två trötta och slitna både till kropp & själ - men vi ställer gärna upp på sådana här resor någon mer gång!

Återkommer - kram

Inga kommentarer: