fredag, november 02, 2007

Tjejsnack v.44

Här kommer veckans frågor och svar i Tjejsnack nu äntligen... *ler* Höll nästan på att glömma bort dem!

Årstiderna

Ämnet kommer från Camilla

  • Vilken årstid är den bästa, varför? Svårt att välja ut någon särskild årstid eftersom alla har sina fördelar och nackdelar. Men jag har alltid varit en vintermänniska. *ler* Tyvärr så är vintern också jobbigast eftersom jag blir sämre i lederna av kylan...
  • Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna? Våren är alltid härlig med de härliga dofterna och den skira grönskan. Sommaren är likaså charmig när det är soligt och varmt, prunkande blommor och växter och man kan sitta på balkongen och njuta av långa, varma sommarkvällar, men även en regnig sommar har sina fördelar... *ler snett* Hösten är vacker med alla färgskiftningar och alla prasslande löv som faller till marken och det råder förväntan inför när första snön ska falla. Vintern är vit och vacker. Tänk en gnistrande kall vinterdag med klarblå himmel och en svag vintersol... Det är grejer det!
  • Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför? Nej - alla årstider behövs tycker jag för att få ihop ett charmigt år! Jag skulle ha svårt att klara mig utan vintern faktiskt. Visst händer det att man svär ramsor över vintern ibland - men som norrländska så har man vintern i blodet så att säga...
  • Under vilken årstid fyller du år? Våren - jag är ett majbarn jag, nästan i mitten av månaden kom jag till världen *ler*
  • Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset? Nu på "äldre dagar" så har jag ju liksom inget riktigt firande längre. Jag är helnöjd om det har blitt vår ute och jag får en god tårta. *S* Men när man bodde i Norrland så hände det några gånger att det var kyligt och t o m snö på min födelsedag...

Inga kommentarer: